lundi 19 octobre 2015

Petit Epistre au Roy - Epistre a celluy qui l'injuria ... Clément Marot ( Poème France )


Clément Marot (1496 - 1544)
jeanjosephjulaud.fr

                                    Petit Epistre au Roy

                     .
               En m'esbatant je faiz rondeaux et rime,
            Et en rimant, bien souvent je m'enrime :
            Bref, c'est pitié d'entre nous rimailleurs,
            Car vous trouvez assez de rime ailleurs.
            Et quand vous plaist, mieulx que moy, rimassez,
            Des biens avez, et de la rime assez.
            Mais moy à tout ma rime et ma rimaille
            Je ne soustiens ( dont je suis marry ) maille.

               Or ce me dist ( ung jour ) quelque rimart,                                     amaryllidaceae.org
Résultat de recherche d'images pour "fleur des poetes"            Viença Marot, trouves tu en rime art ?
            Qui serve aux gens, toy qui a rimassé ?
            Ouy vrayement ( respondz je ) Henry Macé.
            Car voys tu bien, la personne rimante,
            Qui au jardin de son sens la rime ente,
            Si elle n'a des biens en rimoyant,
            Elle prendra plaisir en rime oyant :
            Et m'est advis, que si je ne rimoys,
            Mon pauvre corps ne seroit nourry moys
            Ne demy jour. Car la moindre rimette
            C'est le plaisir, où fault que mon rys mette.

               Si vous supply qu'à ce jeune rimeur
           Faciez avoir ung jour par sa rime heur.
           Affin qu'on die, en prose et en rimant,
           Ce Rimailleur, qui se alloit enrimant,
           Tant rimassa, rima et rimonna,
           Qu'il a congneu quel bien par rime on a.
                                                             

                                                                                      Clément Marot
                                                                   ( 1532 in Adolescence Clémentine )


                                                                                    
                                                                 *******************************


                                                                     
                                                             Epistre a celluy qui l'injuria par escript,
                                                                            et ne se osa nommer                           
Afficher l'image d'origine
                Quiconques soys, tant soys tu brave,
               Qui ton orde et puante bave
            Contre moy a esté crachant,
            Tu es sot, craintif et meschant.

               Ta sottie on voyt bien parfaicte
            En l'epistre que tu as faicte
            Sans art et sans aucun sçavoir.
            Toutesfoys tu cuydes aviur
            Chanté en Rossignol ramage ;
            Mais ung Corbeau de noir plumage
            Ou ung grant Asne d'Arcadie
            Feroit plus doulce mélodie.

               Et pour venir au demourant,
            Tu crains fort, O pouvre ignorant,
            Tu crains qu'envers toy je m'allume,
            Tu crains la fureur de ma plume.
             Pourquoy crains-tu ? Il fault bien dire
             Qu'en toy y a fort à redire :
             Car il est certain, si tu fusses
             Homme de bien et que tu n'eusses
             Quelque marque, ou mauvais renom,
             Tu ne craindroys dire ton nom.

               Quant est de ta meschanceté,
            Elle vient de grand'lascheté                                                             fotageframepool.com
Résultat de recherche d'images pour "rossignol"            D'injurier celluy, qui onques
            Ne te feit offenses quelconques.
            Et quant je t'auroys faict offense,
            Es tu de si peu de deffence,
            Si couard et si baboyn,
            De n'oser parler que de loing ?

               L'epistre venue de moy
            Pour femme, qui vault mieulx que toy,
            N'est autre cas que une risée
            Où personne n'est déprisée.
            Mais toy, lourdault mal entendu,
            En ta response m'a rendu
            Pour une risée une injure.
            Si je te congnoissoys ( j'en jure ),
            Tu sentiroys si mes lardons
             Ressemblent roses ou chardons.


                                                                              Clément Marot
         

                
            

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire